Leta i den här bloggen

lördag 19 februari 2011

Eftermiddagsfiske!

När solen gassar och mörten plaskar i garaget så kan jag inte hålla mig längre, jag måste ut och fiska en sväng.
När klockan slog 14 så klev jag ut på älvens blanka is.
Första nappet kom precis när jag satt ut sista spöt, några hårda ryck i spöt och sen var det slut.
Vid 17 så nappar det igen på samma spö och denna gång vinner jag och en stöddig 2kg gädda kommer upp.
När mörkret kom så fick jag testa mina nya inköp.
Pannlampan köpt på tradera lyser som tusan och napplysdeodrarna även dom köpta på tradera blinkar som bara den.
Blir nog en tur på måndag igen.

Tomas

En häftig känsla när bogserbåten bryter is några meter utanför spöna.
                                         

Kanonbra pannlampa köpt på tradera,

Den lilla lampan blinkar grönt när den är still och rött när det vimplar.
                                       
                                         

2 kommentarer:

  1. Älven ser onekligen spännande ut nu. Antar att du är ganska försiktig när du närmar dig kanten =)

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt tjock is över 40 cm men visst får man vara försiktig dom stora fartygen och hård vind kan slita upp väldigt stora isflak.

    SvaraRadera