Leta i den här bloggen

måndag 16 april 2012

Grym laddare rekommenderas

Insåg att min gamla Ctekladdare på 7amp skulle behöva ett par dagar på sig att ladda de 2 nya batterierna till I-Piloten och huvudbatteriet så för ett tag sedan investerade jag i en ny Ctek på 25A och jag är mer än nöjd. Efter en heldag på på älven med trolling i hård vind och motströms så fick batterierna en hyfsad urladdning, så på kvällen när jag parkerat båten så kopplades laddaren på och på morgonen var samtliga batterier fulladdade, underbart. Fördelen är att den har en sensor som känner av yttertempen och anpassar laddningen därefter. Detta garanterar längre livslängd på batterierna vilket sparar pengar. Jag hade turen att tajma in en kampanj på TH Pttersson i Mölndal och betalade bara runt 1700kr så håll ögonen öppna, kampanjer dyker upp titt som tätt.

http://www.ctek.se/se/sv/chargers/M%20300


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar