Leta i den här bloggen

söndag 29 maj 2011

Resultat Lygnerndraget

Dryga 40-talet team samlade ihop sig till denna fisketävling som gick av stapeln på Lygnern igår. Vädrets makter hade bestämt sig för att vind och regn var obligatoriskt och mycket av det, . Man kunde läsa på väderrapporterna att det skulle blåsa uppåt 19m/s SV och det är tvärs över hela sjön. Stefan Elwe, som var tävlingskollega för dagen, och jag la ganska mycket tid på trolling ute på stora sjön men vi kom till insikt att varken vi eller gäddorna gillade vädret så vi åkte in i lite mer skyddade vikar och kastade efter vasskanterna. Detta resulterade i 3 fiskar och en 7:e plats. Då dom 10 bästa lagen fick pris så lyckades Stefan och jag inkassera ett spö och rulle. Eftersom jag inte har något större behov av ett sådant set så gjorde Stefan och jag en deal och jag blev istället ägare till ett grymt och beprövat Elwe-bete som förhoppningsvis ger stor fisk i Norge nästa vecka:-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar