Leta i den här bloggen

söndag 5 september 2010

Inte ett hugg

Söndagseftermiddagen började närma sig kl 15 och jag packade in 2 spön, en låda poppers och kameran och begav mig till en närbelägen liten sjö som jag fick tips om av killen som säljer GT på helgerna. Han säger att hans polare fiskar alltid där och där finns massor av gädda så självklart måste den testas.

För att komma ut till denna lilla udde så fick
jag klampa genom träskmark, tur att jag tog kängorna.







Såg väldigt hett ut men poppern dansade fram på vattenytan utan att få någon uppmärksamhet från varken abborre eller gädda.









Träffade på dessa trevlig grabbar som skulle köra lite gäddmete, ingen lycka för dom heller under tiden som jag var där. Däremot så hoppade det upp gädda i jakten efter mört bara 4 meter från oss.






På väg tillbaka till parkeringen så var där fullt av hundar som tittade på sina mattar och undrade om dom dom verkligen menade allvar.
-Du vill alltså att jag ska släpa på den här vagnen, över en uppenbar fakad bro, och vitsen med det är.........?? No way, mam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar