Leta i den här bloggen

fredag 11 mars 2011

Sjösättning T-4 timmar, all systems go for launch

Snacka om att man är ivrig, hinner inte ens vänta på att väckarklockan ska ringa. Vädret verkar bjuda på både uppehåll och regn men vem bryr sig, öppet vatten är öppet vatten. Fick rapport av älvkungen Jarmo igår och det hade tydligen varit trögt och en del luriga isflak strax under ytan så det gäller att vara beredd på plötsliga girar eller smällar under transportsträckorna. För 2 år sedan susade jag fram i nästan 30 knop och lekte Ingmar Stenmark mellan isflaken, resulterade i 2 trasiga ekolodsgivare.
Ångesten var grym i garaget igår kväll. Hade tänkt att bara ha en beteshink med mig men så inser jag att jag under vintern har sorterat alla betena i fyra olika hinkar, hmm, vad gör man. En fick bli tre eftersom jag vill ha med både gummibeten, wobblers och jerkbeten och det är en hel del nytt som ska testas.
Eftersom Tjompa inte kunde fiska hela dagen så tar han sin nya Linder 400 och Kent Sundin hänger med i min. Aremyr skulle också hänga med ut och det blir premiär för hans nya Buster X med en 75 e-tec, fint ekipage.
Återkommer med rapport och bilder.

/Martin

1 kommentar:

  1. Inte avundsjuk alls, inte något faktiskt. ok lite då. Hade varit kul. Åhhh vill!!!!
    Ismete någon?

    SvaraRadera