Leta i den här bloggen

lördag 5 mars 2011

Trollingbromsar

Börjar bli trött på dom gamla Ikeakassarna och har länge funderat på ett par trollingbromsar. Visserligen gjorde dom sitt jobb att få ner hastigheten under göstrollingen men jag vill ha något som är smidigare att hantera och med bättre hållbarhet. Fick tipset om dessa som finns på Blocket och har gjort det ett par år. Mailade killen och nu är ett par av den största modellen undanlagda och jag hämtar dom på måndag kväll på vägen till Örebro.
Med en uppgradering med 20 hästar på motorn och en stigning upp i propeller tror jag dessutom att min lägsta hastighet går upp något så dom kommer att behövas. Upplever att jag får fler hugg när jag kör med huvudmotorn jämfört med elmotorn, har hört det från andra också.

Storlek 3.
Öppning ca 90cm, passar båtar mellan 6-8 meter och en tomgångsfart mellan 2,8-4 knop. Eller för dig som vill trolla grymt långsamt under knopen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar